Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy o kráse ženského těla ve veřejném prostoru první republiky
Ručková, Eliška ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent)
5 Abstrakt Předkládaná práce se zabývá obrazem ženské krásy, respektive tím, jak na ni bylo nahlíženo a co bylo chápáno jako její podstata v období první republiky. Základním předpokladem, z něhož vycházím je, že ideál krásy je kulturně, společensky a historicky podmíněný stejně jako samotné její hodnocení. Cílem, který si tato práce klade, je analýza a vzájemné srovnání představ o kráse v ženských magazínech české produkce, které vycházely ve 20. a 30. letech minulého století, což je doba, v níž se již média v českém prostředí na utváření a reprodukci normativní femininity, stereotypů a standardů vzhledu významně podílela. Právě díky rozvoji masové informační technologie mohlo dojít k šíření ideálního obrazu ženské krásy mezi veřejnost a vzory ženskosti se tímto způsobem staly součástí každodenního života společnosti. Klíčová slova: ideál ženské krásy, tělo, mýtus krásy, gender, genderové stereotypy, média
Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen
Kult povrchu: analýza časopisu Top dívky z perspektivy mýtu krásy
Hanzlíková, Terezie ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá mýtem krásy a tím, jak je prezentován dívkám dívčím časopisem Top dívky. Zaměřuje se na odhalení mechanismů, které časopis používá pro upoutání dívčí pozornosti a souvisejících genderových důsledků. Důležitou součástí práce je sledování analogických a rozdílných rysů předkládání mýtu krásy dívkám a ženám. V teoretické části autorka nejprve představuje diskuzi na téma mýtu krásy v čele s feministickou teoretičkou Naomi Wolf (2000). Základním teoretickým rámcem celé práce jsou teze Wolf o "ženském" mýtu krásy, s jejichž pomocí přistupuje autorka ke zkoumání "dívčího" mýtu krásy. K výzkumu autorka využívá otevřené, axiální a selektivní kódování. Stanovením centrální kategorie Kult povrchu odhaluje práce základní poselství mýtu krásy v časopise Top dívky. Povrch je ústředním aspektem nejen dívčího vzhledu, ale i vztahů a zájmů. K fungování kultu povrchu pak přispívá diskurz snadnosti a dostupnosti krášlení, který práce vyzdvihuje jako velmi významný aspekt mýtu krásy v dívčím časopise. Základní poselství týkající se krásy žen jsou v časopise Top dívky aplikovány i na dívky, přesto existují jisté nuance, o kterých se autorka zmiňuje. Klíčová slova: krása, femininita, mýtus krásy, kult krásy, dívčí časopis
Představy o kráse ženského těla ve veřejném prostoru první republiky
Ručková, Eliška ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent)
5 Abstrakt Předkládaná práce se zabývá obrazem ženské krásy, respektive tím, jak na ni bylo nahlíženo a co bylo chápáno jako její podstata v období první republiky. Základním předpokladem, z něhož vycházím je, že ideál krásy je kulturně, společensky a historicky podmíněný stejně jako samotné její hodnocení. Cílem, který si tato práce klade, je analýza a vzájemné srovnání představ o kráse v ženských magazínech české produkce, které vycházely ve 20. a 30. letech minulého století, což je doba, v níž se již média v českém prostředí na utváření a reprodukci normativní femininity, stereotypů a standardů vzhledu významně podílela. Právě díky rozvoji masové informační technologie mohlo dojít k šíření ideálního obrazu ženské krásy mezi veřejnost a vzory ženskosti se tímto způsobem staly součástí každodenního života společnosti. Klíčová slova: ideál ženské krásy, tělo, mýtus krásy, gender, genderové stereotypy, média
Literární analýza děl M. Viewegha: Román pro ženy a Román pro muže z genderové perspektivy
Lavičková, Tereza ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá feministickou literární analýzou děl spisovatele Michala Viewegha, konkrétně pak dvěma jeho prozaickými romány Román pro ženy a Román pro muže, které za použití metody tzv. vzdorného čtení podrobuji kritické genderové analýze a následné závěrečné komparaci. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoreticko - metodologické, kde jsou nastíněna teoretická východiska pro následující druhou, analytickou část. Stěžejními koncepty jsou v první časti nejprve rešerše literárních kritiků a kritiček na Michala Viewegha, teorie Judith Fetterley, Elaine Showalter a Janice A. Radway. Dále pak teoretická východiska problematiky genderu, a to jakým způsobem jsou konstruovány genderové stereotypy. V této časti je čerpáno zejména z teoretiček Blanky Knotkové - Čapkové, Annis Pratt, Claire M. Renzetti s Daniel J. Curran a zakladatele analytické psychologie Carla Gustava Junga. Při popisování femininity a maskulinity jsou stěžejní linií teorie Naomi Wolf, Simone de Beauvoir a Pierra Bourdieho, Michaela Kimmela či Roberta Blyho. Analytická část slouží ke kritickému rozkrývání genderových stereotypů a mocenského diskursu Románu pro ženy a Románu pro muže. V závěru práce je provedena finální kritická komparace obou románů. Klíčová slova: vzdorné čtení, literární kánon, genderové...
Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže: Analýza portrétů žen na fotografiích ve vybraných časopisech v první polovině roku 2012
Nunvářová, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže stanovuje hypotézu, že obraz ženské krásy je modifikován pro cílové publikum daného média. Pro podpoření nebo vyvrácení této teze jsou v práci analyzovány vybrané fotografie žen ve čtyřech českých lifestylových magazínech v první polovině roku 2012, konkrétně v ELLE, ForMen, Cosmopolitan a Esquire. Zvolená metoda sémiotické analýzy a deskripce pomůže definovat odlišnosti v zobrazení žen na vybraných fotografiích. Pro co nejsprávnější interpretaci v širším kontextu je v první polovině práce nejprve nastíněn vývoj estetické teorie a různé aspekty pohledu na ženskou krásu, stejně tak jako teorie o předpokládaných účincích médií na publikum. Výsledky analýzy jsou interpretovány a vysvětleny na základě teoretického základu. Kromě vyhodnocení původní hypotézy jsou zaznamenány i další poznatky analýzy a práce je uzavřena vlastními poznatky na dané téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.